ОШ "БИСА СИМИЋ" Велика Крсна
ЗНАЊЕ ЈЕ МОЋ
  • Почетна
  • О школи
  • Галерија
  • Контакт
  • Обавештења за родитеље
  • Важна документа
  • Шк. програм

Мени

  • Почетна
  • Запослени
  • Организација рада
  • Вести из школе
  • Активности школе
  • Настава
  • Продужени боравак
  • Стручна усавршавања наставника
  • Архива
  • Видео

Летопис

    Библиотека

    • Правилник
    • Радмило Петровић
    • Добро дошли
    • Као каталог...

    ФБ страница

    Facebook Logo - Free Vectors & PSDs to Download

    ЕсДневник

     


    Календар

    Мај 2025
    НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
    123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031


    Анкета

    Како Вам се допада нови изглед школског сајта ?

    Веома ми се допада
    Просечан изглед
    Не допада ми се, треба га мењати


    Резултати

    Банери


    О нама









    Претрага




    Редакција школског сајта

    __________________________________

    Дубравка Живојиновић
    проф. информатике и рачунарства

    Љиљана Марјацић
    проф. енглеског језика и књижевности

    Марија Ђукић
    проф. разредне наставе

    Тања Вићовац Ћертић
    мастер библиотекар-информатичар

    __________________________________


     

    Извештај о самовредновању рада рада школе

    ИЗВЕШТАЈ  О САМОВРЕДНОВАЊУ РАДА ШКОЛЕ
    школске  2022/23. године
     
    ШКОЛА: ОШ `` Биса Симић``- Велика Крсна
    ОПШТИНА: Младеновац
     

     
    1. САСТАВ ШКОЛСКОГ ТИМА
     
    ИМЕ И ПРЕЗИМЕ, ЗВАЊЕ
    1. Ирена Василић- професор биологије- руководилац тима
    2. Драгана Арсић- професор географије
    3. Милина Перић- наставник разредне наставе
    4. Кристина Спасић- професор разредне наставе
    5. Мила Великић- Закић- педагог
    6. Љиљана Марјацић- професор енглеског језика
    7. Представник Школског одбора из локалне заједнице
    8. Ратко Ђорђевић- директор школе
    9. Представник  ђачког парламента: Aница Николић
    10. Представник Савета родитеља: Сандра Симић
    2. КО ЈЕ У ШКОЛИ КОРДИНИРАО РАД ТИМА? Ирена Василић
     
     
    ШКОЛСКА ГОДИНА   -  Прво полугодиште   2022/23. 
    КЉУЧНА ОБЛАСТ       -   НАСТАВА И УЧЕЊЕ                                                                                                                   
    Детаљи о реализацији самовредновања
    Питање Коментари
    1.КАДА ЈЕ РЕАЛИЗАЦИЈА ПОЧЕЛА?
    КАДА СЕ ЗАВРШИЛА?
    1. полугодиште: октобар - јануар
    2. полугодиште: фебруар - март
    2.КОЈУ КЉУЧНУ ОБЛАСТ  ИЗ ПРИРУЧНИКА  СТЕ ВРЕДНОВАЛИ?  
    НАСТАВА И УЧЕЊЕ
     
    3.КОЈА ПОДРУЧЈА ВРЕДНОВАЊА, У ОКВИРУ ИЗАБРАНЕ КЉУЧНЕ ОБЛАСТИ , СТЕ ВРЕДНОВАЛИ?  
    - Планирање и припремање
    - Наставни процес и учење
    - Оцењивање
    4. КОЈЕ СТЕ ИНСТРУМЕНТЕ КОРИСТИЛИ ИЗ ПРИРУЧНИКА?  
    - Посете часовима учитеља и наставника.
     
    Детаљи о предузетим активностима током самовредновања
    Питање Коментари
    1. Опишите фазе самовредновања и њихово трајање у вашој школи ( избор подручја вредновања, избор учесника, величина узорка, избор инструмената, доношење закључака,...)
     
    1. полугодиште:
    -У августу 2022. године урађен је план активности тима и извршена подела задатака члановима тима према плану активности
    - Договорено је да се инструменти прилагоде према потреби
    - Планиране активности су реализоване у периоду од октобра  2022. до јануара 2023. године, сумирани резултати, одржани састанци тима и изведени закључци
    - Извештај о самовредновању у првом полугодишту је урађен у јануару 2023.
    2. полугодиште:
    - Делимично су реализоване планиране активности за 2.полугодиште – праћени су часови учитеља и настваика од стране педагога и директора школе у току фебруара и марта 2023.године.
    -У јуну су сумирани резултати рада Тима, разговарано је о недостацима и договорено је како да се уочени недостаци исправе у току наредне школске године.
    2. Да ли је процес самовредновања укључио посматрање часова? Ако јесте молимо вас да кратко опишете предузете активности
    ( колико часова, ко је посматрао часове, на који начин су наставници извештавали о закључцима,...
    1. полугодиште:
    - Директор и педагог су посматрали по 10 часова (у млађим и старијим разредима), а наставници су присуствовали на 3 угледна часа у оквиру рада Стручног већа разредне наставе,  1 угледног часа у оквиру  Стручног већа природних наука и 1 угледног часа у оквиру  Стручног већа друштвених наука
    - Сви посећени часови су праћени помоћу протокола за праћење наставе (о чему постоји евиденција), а након одржаних часова рађена је заједничка евалуација посећеног часа.
    2. полугодиште:
    - Директор и педагог су посматрали по 10 часова (у млађим и старијим разредима.
    - Сви посећени часови су праћени помоћу протокола за праћење наставе (о чему постоји евиденција), а након одржаних часова рађена је заједничка евалуација посећеног часа.
    - Урађен је и извештај педагога о посећеним часовима.
    3. Молимо вас да заокружите следеће учеснике који су укључени у процес самовредновања - Наставници
    - Ученици
     
      
    Утицај самовредновања
    Питање Коментари
    1. Које је јаке стране процес самовредновања идентификовао?
    ( наведите оне показатеље у којима сте проценили да је ваша школа јака)
     
    Показатељи који су присутни у оквиру планирања и припремања наставе и наставног процеса
    - Сви наставници имају годишњи и оперативни план рада за свој предмет, сачињен у складу са прописаним планом и програмом. Већина наставника сачињава оперативне планове поштујући специфичности одељења у коме предају.
    - Планови наставника су усмерени на постизање прописаних циљева и задатака.
    -  Већи број наставника  планира различите методе и облике рада који су у функцији ефикасног стицања знања ученика.
    - Наставници се труде да  писмене провере временски усагласе са проверама из других предмета.
    - Већина наставника се припрема за наставу, водећи рачуна о избору садржаја, метода , облика и средстава за рад.
    - Већи број наставника при припремању узима у обзир разлику ученика у знању и искуству и припрема задатке различите тежине.
    - Већина наставника често за припрему користи стручну литературу, а повремено користи интернет и друге изворе.
    - Већина наставника се труди да се јасно и правилно изражавају на часу, проверавају да ли су ученици разумели питања и упутства и  ученицима се обраћају са уважавањем.
    - Ученици се често охрабрују да слободно износе своја мишљења и запажања.
    - Већина наставника  даје повратну информацију ученицима која  је подстицајна за њихов даљи рад и оцењује их у складу са Правилником о оцењивању.
    - Већина наставника примењује различите облике и методе у зависности од циљева и садржаја часа.
    - Наставници се труде да организују рад у складу са различитим могућностима ученика и да рационално користе расположива наставна средства.
    - Током часа наставници са ученицима резимирају обрађено градиво.
    - Већина наставника  подстиче и мотивише ученике похвалама, а посебну пажњу посвећују ученицима који спорије напредују.
    - Већина наставника подстиче ученике да постављају питања и дискутују.
    - Поједини  наставници охрабрују ученике да користе знања и искуства из разних предмета и да их повезују са новим знањима.
    - Мањи број наставника подстиче ученике на примену знања у свакодневном животу.
     
    2. Које су области које треба побољшати?
    ( наведите показатеље)
     
    Показатељи који су у мањој мери присутни у планирању наставе и у наставном процесу
    - Сарадња наставника у планирању наставе, односно  тимски рад наставника и тематска настава
    - Планирање  провере  остварености  циља часа (на крају часа) 
    -  Осмишљавање  активности   помоћу којих ће се  активирати  мишљење  ученика ( повезивање садржаја из различитих области, решавање проблема, дискусије,  примена знања у животу...)
    -  Активна настава ( групни рад, истраживачки рад, дискусије...)
    - Диференцирана настава
    -Тимски рад наставника и корелација међу предметима, тематска настава
    -  Подстицање  радозналости  и интересовања ученика
    -  Подстицање  развоја критичког и стваралачког мишљења ученика
    - Подстицање  ученика да самостално користе различите изворе знања
    -  Подстицање ученике да користе знања и искуства из разних предмета и да их повезују са новим знањима
    - Подстицање  ученика да примењују знања у свакодневном животу
     
    3. Које активности ћете предузети за побољшање уочених слабости?
     
    Мере за побољшање рада
    1.  На  састанку Тима за развојно планирање и  на седници Наставничког већа и  седницама Стручних већа  потребно је указати  на уочене слабости и мере за побољшање рада:
    - Потребно је организовати  тимски рад наставника  и тематску наставу
    - Потребно је да се  наставници  више посвете припремању наставе,  како би настава била квалитетнија, тј. да  осмисле  више  активности усмерених на развој  мишљења  код  ученика ( повезивање садржаја из различитих области, решавање проблема, дискусије, примењивање  знања у животу...)
    - Осмислити активности и  подстицати  развој критичког и стваралачког мишљења ученика
    - У већој мери примењивати диференцирану наставу
    - У већој мери примењивати  методе и облике активне наставе
    - Подстицати радозналост и интересовања ученика
    -  Подстицати  ученике да самостално користе различите изворе знања
    2. Приликом посета часовима (од стране директора и педагога школе) пратити примену наведених мера.
    4. Какав је утицај процес самовредновања имао на остале учеснике?
     ( који нису чланови тима)
     
    Већина наставника је отворена и заинтересована за сарадњу
     
     
    5. Опишите своје искуство као тима у спровођењу самовредновања
     
    Позитивна искуства
    Самовредновање омогућава да се реалније сагледају сви аспекти живота и рада у школи, а тиме је олакшан утицај на оне сегменте које треба поправити.
    Негативна искуства
    Тим за самовредновање није у могућности да се чешће састаје  због  својих основних радних обавеза и рада чланова тима у више школа.
             
    Употребљивост Приручника
    Питање Коментари
    1. Да ли су показатељи, у оквиру кључне области коју сте самовредновали, добро изабрани?
    Ако је одговор НЕ, моломо вас да дате ваш предлог.
     
    ДА
    2. Колико су реални захтеви на нивоу остварености 4 у оквиру ваше области коју сте самовредновали?
    ( заокружите један од понуђених одговора)
    - Високи и недостижни
    - Високи али достижни
    - Реални и достижни
    - Сувише ниски
     
    3. Какво је ваше искуство у примени инструмената? - Потпуно адекватни
    - Употребљиви, уз допуну
    - Само неки делови су употребљиви
    - Израђивали смо нове инструменте ( већина питања је нова)
     
     
     
    Наредни кораци
    Питање Коментари
    1.Шта ћете следеће самовредновати? - Наставни процес и оцењивање (из угла наставника и родитеља)
    - Праћење и напредовање ученика (из угла наставника и родитеља)
    2.Моломо вас да дате додатне коментаре на било који аспект процеса самовредновања.  
    3. Предложите начине на које вам просветни саветници из Школске управе могу бити подршка у самовредновању. - Потребне су информације о инструментима који су се показали успешним у процесу самовредновања, као и информације о интересантним примерима из праксе самовредновања других школа.
     
                                                                                
    Ирена Василић
    ____________________________________________
    координатор  тима за самовредновање рада школе

    Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
    Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај