ОШ "БИСА СИМИЋ" Велика Крсна
ЗНАЊЕ ЈЕ МОЋ
  • Почетна
  • О школи
  • Галерија
  • Контакт
  • Обавештења за родитеље
  • Важна документа
  • Шк. програм

Мени

  • Почетна
  • Запослени
  • Организација рада
  • Вести из школе
  • Активности школе
  • Настава
  • Продужени боравак
  • Стручна усавршавања наставника
  • Архива
  • Видео

Летопис

    Библиотека

    • Правилник
    • Радмило Петровић
    • Добро дошли
    • Као каталог...

    ФБ страница

    Facebook Logo - Free Vectors & PSDs to Download

    ЕсДневник

     


    Календар

    Мај 2025
    НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
    123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031


    Анкета

    Како Вам се допада нови изглед школског сајта ?

    Веома ми се допада
    Просечан изглед
    Не допада ми се, треба га мењати


    Резултати

    Банери


    О нама









    Претрага




    Редакција школског сајта

    __________________________________

    Дубравка Живојиновић
    проф. информатике и рачунарства

    Љиљана Марјацић
    проф. енглеског језика и књижевности

    Марија Ђукић
    проф. разредне наставе

    Тања Вићовац Ћертић
    мастер библиотекар-информатичар

    __________________________________


     

    ПРАВИЛНИК О ВАСПИТНО-ДИСЦИПЛИНСКОЈ И МАТЕРИЈАЛНОЈ ОДГОВОРНОСТИ УЧЕНИКА

    На основу члана 119. став 1. тачка 1) Закона о основама система образовања и васпитања ("Сл. гласник РС", бр. 88/2017, 27/2018-др.закони, 10/2019, 6/2020 и 129/2021,92/2023), и члана 184. Статута Основне школе „ Биса Симић“ Велика Крсна, Школски одбор Основне школе „Биса Симић“ Велика Крсна  на седници одржаној дана _30.5.2024._године донео је
     
    ПРАВИЛНИК
    О ВАСПИТНО-ДИСЦИПЛИНСКОЈ И МАТЕРИЈАЛНОЈ ОДГОВОРНОСТИ УЧЕНИКА
     
    Члан 1.
     
     Овим правилником( у даљем тексту Правилник) уређују се  обавезе и одговорност ученика, васпитно-дисциплински поступак, васпитне и васпитно-дисциплинске мере, надлежност за изрицање тих мера, правна заштита ученика као и материјална одговорност ученика у Основној школи ,,Биса Симић“ Велика Крсна ( у даљем тексту Школа)
     
     
                                                                Члан 2.
     
     
      Уписом у Школу ученик преузима права и обавезе у чијем остваривању не сме да угрожава друге.
     
      Ученици су међусобно и лично одговорни за савесно извршавање дужности и обавеза ученика.
     
     
    Обавезе ученика
     
    Члан 3.
    У остваривању својих права и обавеза ученик не сме да угрожава друге у остваривању њихових права и обавеза.
     
    Ученик има обавезу да: 
     
    1)редовно похађа наставу и извршава школске обавезе
     
    2) поштује правила понашања у Школи , одлуке директора и органа Школе
     
    3) ради на усвајању знања, вештина и вредносних ставова утврђених школским програмом, прати сопствени напредак и извештава о томе наставнике и родитеље, односно друге законске заступнике
     
    4) не омета извођење наставе и не напушта час без претходног одобрења наставника 
     
    5) поштује личност других ученика, наставника и осталих запослених у Школи 
    6) стара се о очувању животне средине и понаша у складу са правилима еколошке етике 
     
    7) чува имовину школе и чистоћу и естетски изглед школских просторија
     
     9) да се стара о личној уредности и пристојном изгледу
     
     10) доноси уџбенике, прибор, опрему и друга средства неопходна за рад на часовима
     
    11) извршава послове које му даје одељењски старешина, наставници и органи Школе
     
    Лакше повреде обавеза ученика
     
    Члан 4.
     
    Ученик одговара за лакше повреде обавеза ученика.
     
    Лакше повреде обавеза ученика су :
     

    1. неоправдано изостајање са наставе и других облика образовно-васпитног рада до 25 часова у току школске године.
     
    1. учестало кашњење на часове без релевантног оправдања родитеља или писменог оправдања (кашњење због куповине ужине, задржавања на ходницима или тоалету,  школском дворишту )
    2. ометање рада наставника и ученика у току часа (добацивање, довикивање, гађање папирићима/прибором, опонашање, имитирање звукова и гласова из природе, показивање непристојних покрета телом или предметима,  клацкање на столици, седење на столу, узимање  оброка током наставе или употреба жвакаће гуме, односно свако  понашање које за циљ има изазивање пажње или скретање пажње са наставног процеса и његово ометање)
     
    1. непоштовање правила понашања на часу која је поставио наставник
     
    1. недолично понашање према другим ученицима, наставницима, стручним сарадницима и другим запосленима у Школи, школском дворишту и другим наставним и ваннаставним активностима
     
    1. нарушавање уредности учионице или школског дворишта (одлагање отпада на неодговарајуће место, ломљење/цепање паноа или других предмета)
    2. узимање туђих ствари без дозволе, као и школског инвентара
    3. оштећење или уништење личних ствари и прибора других ученика, наставника и других запослених у школи
    4. необавештавање родитеља о резултатима учења и владања и непреношење порука одељенског старешине, других наставника и стручних сарадника
     
    1. неспремност за почетак наставе (ако се после звона не налази на свом месту спреман за почетак наставе)
    2. неизвршавање дужности редара које обухватају: припрему средстава и услова за наставу, обавештавање наставника о одсуству ученика, чување предмета, књига и прибора ученика, старање о хигијени учионице, пријављивање оштећења школске, личне имовине и пријављивање уочених недостатака пре почетка наставе одељењском старешини или дежурном наставнику)
     
    1. непоштовање одлука надлежних органа Школе
     
    1. улажење у зборницу и друге службене просторије без позива и одобрења
    2. одбијање примене мере заштите и безбедности ученика у Школи, на екскурзији, наставe у природи или ваннанставним активностима ван Школе
     
    1. раније напуштање часа и других активности у Школи без претходног одобрења наставника
     
    1. преправка, преписивање од других ученика или дописивање података у документа која не потпадају под јавне исправе (контролни задаци, писмени задаци и др.)
     
     
    1. ) непоштовање правила која важе за кориснике школске библиотеке
     
    1. повреда специфичних правила понашања у медијатеци, библиотеци, свечаној и фискултурној сали
     
    1. неоправдано се задржава у ходницима школе за време часа;
     
     
    1. учестало изазивање нереда у просторијама Школе и школском дворишту, за време трајања, пре и после наставе (гурање клупа, лупање столицама, трчање кроз ходник, лупање вратима, остављање отпадака по учионици и у/на клупама)
     
    1. нарушавање естетског изгледа Школе и школског дворишта(бацање отпадака, уништавање садница, зелених површина, писање по зидовима и слично)
     
     
    1. оштећење или уништавање личних ствари и прибора других ученика, наставника и других запослених у Школи
     
    1. оштећење школске зграде, просторија, инвентара, инсталација и прибора запослених у Школи, шарање по зиду и по школском намештају
     
    1.  коришћење електронских медија и друштвених мрежа на начин којим се вређају и омаловажавају други ученици и запослени у школи;
     
    1. употреба мобилног телефона и других средстава комуникације којима се ремети рад на часу, у сврху фотографисања, снимања, играња видео игрица и претраживање интернета, коришћење електронских уређаја за слушање музике на часу
     
    1. понашање на начин описан на првом или другом нивоу Правилника о протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање или занемаривање
     
     
     
     
       Уколико ученик на часу користи мобилни телефон, дужност наставника је да ученика подсети на забрану употребе мобилног телефона  у школи и да о томе у електронском дневнику остави белешку.
     
      Одељењски старешина дужан је да реагује уколико се забрана коришћења мобилног телефона не поштује и понавља више од два пута.
     
      Ако ученик одбије да поступи по налогу наставника, упућује се у педагошку службу школе и позива се његов родитељ.
     
       Дужност сваког наставника је да забележи кашњење ученика на наставу, а одељењски старешина је дужан да свако неоправдано кашњење евиденитира као неоправдани изостанак.
     
     
     
     
    Члан 5.
     
    За учињену лакшу повреду обавезе ученику се може изрећи васпитна мера:
     
    – опомена
    – укор одељењског старешине или
    – укор Одељењског већа.
     
    Члан 6.
     
     
    Одељењски старешина утврђује чињенично стање, информише родитеља и започиње појачан васпитни рад  уз учешће родитеља, односно  другог законског заступника.   Појачан васпитни рад траје најмање  15 дана. Школа ће појачати васпитни рад у активностима  у оквиру одељењске заједнице, стручним радом одељењског старешине, педагога, посебних тимова, а када  је за то неопходно сарађује са одговарајућим установама социјалне, односно здравствене заштите у циљу пружања подршке ученику у вези са променом његовог понашања. Уколико је у периоду трајања појачаног васпитног рада дошло до позитивних промена понашања ученика и није утврђено да је ученик направио  лакшу повреду обавеза , појачан васпити рад се прекида.
     
    Уколико није дошло до позитивних промена у понашању ученика и утврди се да ученик и даље чини лакше повреде обавеза у току појачаног васпитног рада, појачан васпитни рад  се продужава и изриче се мера :
     
    1. ОПОМЕНА
     
    1. УКОР ОДЕЉЕЊСКОГ СТАРЕШИНЕ
     
     
     3) УКОР ОДЕЉЕЊСКОГ ВЕЋА.
     
     Опомена одељењског старешине изриче се за:
     - лакше повреде обавеза учињена после појачаног васпитног рада
     - неоправдано изостајање са часова наставе и других облика образовно-васпитног рада
    у току школске године до 5 часова;
     
     Опомена се изриче пред одељењском заједницом и евидентира у педагошку документацију одељењског старешине, у дневник образовно-васпитног рада и у ђачку књижицу.
     
    Укор одељењског старешине изриче се за:
     - лакше повреде обавеза ученика учињене после изречене опомене одељењскогстарешине,
     - неоправдано изостајање са часова наставе и других облика образовно-васпитног радау току школске године од 6 до 14 часова.
     
    Укор одељењског старешине –изриче се пред одељењском заједницом и уписује у педагошку документацију одељењског старешине,дневник образовно -васпитног рада и у ђачку књижицу.
     
     Укор одељењског већа изриче се :
    - када ученик и после изречене васпитне мере укор одељењског старешине и даље чини лакше повреде обавеза,
    - неоправдано изостајање са часова наставе и других облика образовно-васпитног радау току школске године од 15 до 25 часова, од чега више од 15 часова након писменог обавештавања родитеља, односно другог законског заступника.
     
     Укор одељењског већа изриче Одељењско веће на предлог одељењског старешине, изречена мера се уноси у педагошку документацију одељењског старешине у писаној форми са потписом одељењског старешине, у дневник образовно-васпитног рада и у ђачку књижицу.
     
    Члан 8.
     
        Васпитне мере изричу се ученику без вођења васпитно-дисциплинског поступка, ушколској години у којој је учињена повреда обавезе.
     
      Опомену и укор одељењског старешине изриче одељењски старешина, а укор одељењског већа изриче Одељењско веће у складу са Правилником о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању.
     
      Са учеником који учини лакшу повреду обавеза Школа је дужна да појача васпитни рад активностима у оквиру одељењске заједнице, стручним радом одељењског старешине, педагога, посебних тимова, да сарађује са установама социјалне и здравствене заштите, у циљу промене понашања ученика.
     
     Одељењски старешина је дужан да води рачуна о поступности у изрицању мера из претходног члана. Одељењски старешина је дужан да о неоправданом изостајању ученика са наставе, као и чињењу лакших, тежих повреда обавеза ученика и повреда забрана писмено обавести родитеља, односно другог законског заступника ученика без одлагања.
     
     
    Теже повреде обавеза ученика
     
    Члан 7.
     
    Теже повреде обавеза ученика прописане су Законом. За тежу повреду обавезе ученик одговара ако је у време извршења обавеза била прописана Законом и то су:
     
    1) уништење, оштећење, скривање, изношење, преправка или дописивање података у евиденцији коју води школа или друга организација, односно орган;
     
    2) преправка или дописивање података у јавној исправи коју издаје школа или орган, односно исправи коју изда друга организација;
     
    3) уништење или крађа имовине школе, дома ученика или друге организације или органа у чијем објекту остварује право на смештај, исхрану и васпитни рад, привредног друштва, предузетника, ученика или запосленог;
     
    4) поседовање, подстрекавање, помагање, давање другом ученику и употреба психоактивних супстанци, односно алкохола, дрога и никотинских производа;
     
    5) уношење у школу или другу организацију оружја, пиротехничког средства или другог предмета којим може да угрози или повреди друго лице;
     
    6) понашање ученика којим угрожава властиту безбедност или безбедност других ученика, наставника и запослених у школи, у школским и другим активностима које се остварују ван школе, а које школа организује и које доводи до њиховог физичког и психичког повређивања;
     
    7) употреба мобилног телефона, електронског уређаја и другог средства у сврхе којима се угрожавају права других или у сврхе преваре у поступку оцењивања;
     
    8) неоправдано изостајање са наставе и других облика образовно-васпитног рада више од 25 часова у току школске године, од чега више од 15 часова након писменог обавештавања родитеља, односно другог законског заступника од стране школе;
     
    9) учестало чињење лакших повреда обавеза у току школске године, под условом да су предузете неопходне мере из става 1. овог члана ради корекције понашања ученика.
     
    Школа је дужна да општим актом пропише употребу мобилног телефона, електронског уређаја и другог средства из става 1. тачка 7) овог члана.
     
    За повреде из члана 6 став 2. Тачка 8) и 9) Правилника обавезна је поступност у изрицању мера.
     
     
    Члан 8.
     
    За тежу повреду обавеза ученика може се изрећи васпитно-дисциплинска мера: 
    – укор директора
    -  укор наставничког већа
     
    За тежу повреду обавезе из члана 7. овог Правилника ученику може да се изрекне васпитно-дисциплинска мера:  
     
    1. укор директора;  
     
    1. укор наставничког већа.  
     
     
    Васпитно-дисциплинска мера из става 1. овог члана изриче се након спроведеног васпитно-дисциплинском поступка у коме је утврђена одговорност ученика.  Изузетно од става 1. тачка 2 овог члана, за теже повреде обавеза ученика из члана 7.  став 1. тач. 4) и 5) овог Правилника, ученику основне школе се може изрећи васпитно дисциплинска мера – премештај у другу основну школу. 
     
    Мера из става 1. тач. 2) и 3) овог члана изриче се ученику након спроведеног васпитно-дисциплинског поступка и утврђене одговорности и утиче на оцену из владања у  току полугодишта и на закључну оцену из владања. 
     
    Изузетно, одељењски старешина по прибављеној процени тима за заштиту ученика  предлаже одељењском већу смањење закључне оцене из владања на крају другог полугодишта ученику који учини тежу повреду обавезе ученика или повреду забране из чл.  110–112. овог закона на крају другог полугодишта, када није могуће водити васпитно дисциплински поступак. 
     
     
     
     
     
    ПОВРЕДЕ ЗАБРАНЕ УЧЕНИКА И ВАСПИТНО ДИСЦИПЛИНСКЕ МЕРЕ
     
    Повреде забране ученика Прописане су Законом о основама система образовања и васпитања.
     
    Забрана дискриминације
     
    Члан 9.
     
       У Школи су забрањене дискриминација и дискриминаторско поступање, којима ученик на непосредан или посредан, отворен или прикривен начин, неоправдано прави разлику или неједнако поступа, односно врши пропуштање (искључивање, ограничавање или давање првенства), у односу на другог ученика , наставно особље или друге запослене у Школи, као  и на чланове њихових породица или њима блиска лица на отворен или прикривен начин, а који се заснива на раси, боји коже, прецима, држављанству, статусу мигранта, односно расељеног лица, националној припадности или етничком пореклу, језику, верским или политичким убеђењима, полу, родном идентитету, сексуалној оријентацији, имовном стању, социјалном и културном пореклу, рођењу, генетским особеностима, здравственом стању, сметњи у развоју и инвалидитету, брачном и породичном статусу, осуђиваности, старосном добу, изгледу, чланству у политичким, синдикалним и другим организацијама и другим стварним, односно претпостављеним личним својствима, као и по другим основима утврђеним законом којим се прописује забрана дискриминације, односно другим подзаконским актима који регулишу препознавање облика дискриминације и поступање Школе у случајевимма сумњи у дискриминаторно понашање.
     
    Забрана насиља, злостављања и занемаривања
     
    Члан 10.
     
       У Школи је забрањено физичко, психичко, социјално, сексуално, дигитално и свако друго насиље  којим ученик злоставља и знемарује запосленог, другог ученика или треће лице у Школи
           Под насиљем и злостављањем подразумева се сваки облик једанпут учињеног, односно понављаног вербалног или невербалног понашања од стране ученика  које има за последицу стварно или потенцијално угрожавање здравља, развоја и достојанства запосленог или другог ученика у Школи.
         Под физичким насиљем, у смислу  Правилника, сматра се свако понашање ученика које може да доведе до стварног или потенцијалног телесног повређивања другог ученика или запосленог , насилно понашање ученика према другом ученику или запосленом.  Под психичким насиљем, у смислу овог Правилника, сматра се понашање које доводи до тренутног или трајног угрожавања психичког и емоционалног здравља и достојанства.
          Под социјалним насиљем, у смислу овог Правилника, сматра се када искључи другог ученика  из групе вршњака или различитих облика активности  у Школи.
           Под сексуалним насиљем и злостављањем, у смислу овог Правилника , сматра се понашање када ученик другог ученика или запосленог  сексуално узнемирава, наводи или приморава на учешће у сексуалним активностима које не жели, не схвата или за које није развојно дорастао.
    Под дигиталним насиљем и злостављањем, у смислу Правилника, сматра се када ученик злоупотребљава информационо комуникационе технологије што за последицу има повреду друге личности и угрожавање достојанства, а остварује се слањем порука електронском поштом, смс-ом, ммс-ом, путем веб-сајта (wеб сите), четовањем, укључивањем у форуме, социјалне мреже и друге облике дигиталне комуникације. 
     
    У случају да се посумња или утврди постојање насиља, злостављања занемаривања између ученика, ученика и запосленог, Школа непосредно примењује Правилник о протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање („Службени гласник РС“, бр. 46/2019 и 104/2020 даље: Протокол). Исти облици насиља, злостављања и занемаривања могу да се појаве на више нивоа, али се разликују у интензитету, степену ризика, учесталости, последицама и учесницима. Насиље и злостављање, у складу са Протоколом, разврстава се у три нивоа у ситуацијама када су актери насиља и злостављања ученици (ученик-ученик, ученик-запослени).
     
    У први ниво насиља и злостављања сврстани су следећи облици насиља и злостављања:
     Облици физичког насиља и злостављања су, нарочито: ударање чврга, гурање, штипање, гребање, гађање, чупање, уједање, саплитање, шутирање, прљање.
    Облици психичког насиља и злостављања су, нарочито: омаловажавање, оговарање, вређање, ругање, називање погрдним именима, псовање, етикетирање, имитирање, "прозивање".
     Облици социјалног насиља и злостављања су, нарочито: добацивање, подсмевање, искључивање из групе или заједничких активности, фаворизовање на основу различитости, ширење гласина.
     Облици сексуалног насиља и злостављања су, нарочито, неумесно, са сексуалном поруком: добацивање, псовање, ласцивни коментари, ширење прича, етикетирање, сексуално недвосмислена гестикулација.
     Облици насиља и злостављања злоупотребом информационих технологија и других комуникационих програма су, нарочито: узнемиравајуће позивање, слање узнемиравајућих порука СМС-ом, ММС-ом.
    У други ниво насиља и злостављања сврстани су следећи облици насиља и злостављања:
    Облици физичког насиља и злостављања су, нарочито: шамарање, ударање, гажење, цепање одела, "шутке", затварање, пљување, отимање и уништавање имовине, измицање столице, чупање за уши и косу.
    Облици психичког насиља и злостављања су, нарочито: уцењивање, претње, неправедно кажњавање, забрана комуницирања, искључивање, манипулисање.
    Облици социјалног насиља и злостављања су, нарочито: сплеткарење, ускраћивање пажње од стране групе (игнорисање), неукључивање, неприхватање, манипулисање, искоришћавање.
     Облици сексуалног насиља и злостављања су, нарочито: сексуално додиривање, показивање порнографског материјала, показивање интимних делова тела, свлачење.
    Облици насиља и злостављања злоупотребом информационих технологија су, нарочито: оглашавање, снимање и слање видео записа, злоупотреба блогова, форума и четовања, снимање камером појединаца против њихове воље, снимање камером насилних сцена, дистрибуирање снимака и слика.
    У трећи ниво насиља и злостављања сврстани су следећи облици насиља и злостављања:
    Облици физичког насиља и злостављања су, нарочито: туча, дављење, бацање, проузроковање опекотина и других повреда, ускраћивање хране и сна, излагање ниским температурама, напад оружјем.
     Облици психичког насиља и злостављања су, нарочито: застрашивање, уцењивање уз озбиљну претњу, изнуђивање новца или ствари, ограничавање кретања, навођење на коришћење наркотичких средстава и психоактивних супстанци, укључивање у деструктивне групе и организације.
    Облици социјалног насиља и злостављања су, нарочито: претње, изолација, малтретирање групе према појединцу или групи, организовање затворених група (кланова) које има за последицу повређивање других.
     Облици сексуалног насиља и злостављања су, нарочито:, завођење од стране одраслих, подвођење, злоупотреба положаја, навођење, изнуђивање и принуда на сексуални чин, силовање, инцест.
     Облици насиља и злостављања злоупотребом информационих технологија су, нарочито: снимање насилних сцена, дистрибуирање снимака и слика, дечија порнографија.
    Ради уједначеног и примереног поступања, као лакше повреде обавеза ученика утврђују се и :
     -понављање насилног понашања са првог нивоа када васпитни рад није делотворан,
     -насилно понашање са другог нивоа када појачани васпитни рад није делотворан.
      Насилно понашање са трећег нивоа може да буде третирано као тежа повреда обавеза и као повреда забране утврђене Законом, у зависности од околности (последице, интензитет, учесталост, учесници, време, место, начин и др.), што процењује Тим за заштиту ученика од насиља, злостављања и занемаривања и директор Школе.
     
     
    Забрана понашања које вређа углед, част или достојанство
     
    Члан 11.
     
        У Школи је забрањено  свако понашање ученику према запосленом и ученика према другом ученику којим се вређа углед, част или достојанство.
      Школа ће препознавање забрањеног понашања из става 1 овог члана, као и своје поступање када се посумња или утврди забрањено понашање из става 1. овог члана, извршити у складу са одговарајућим подзаконским актима.
     
     
    Члан 12.
     
    За учињену повреду забране  из чл. 9-11. овог Правилника ученику се, по спроведеном васпитно-дисциплинском поступку и утврђивању његове одговорности, изриче васпитно-дисциплинска мера  могу се изрећи васпитно-дисциплинске мере:
    -  укор директора
    -  укор наставничког већа;
    -  премештај ученика од петог до осмог разреда у другу основну школу на основу одлуке наставничког већа, уз сагласност школе у коју прелази, а уз обавештавање родитеља односно другог законског заступника.
    Одлука Наставничког већа доноси се већином гласова од укупног броја чланова већа.
     
                                        Васпитно-дисциплински поступак
    Члан 13
     
    За учињену тежу повреду обавеза ученика  и за повреде забране  из чл. 7. и 9-11.Школа води васпитно-дисциплински поступак о којем обавештава  родитеља, односно другог законског заступника ученика. Школа обавештава Министарство о  повреди забране из  члана 9-11.овог Правилника, у складу са прописима којима се уређују: критеријуми за  препознавање облика дискриминације, поступање установе у случају сумње или утврђе ног дискриминативног понашања и вређања угледа, части и достојанства личности, као и  протокола поступања у одговору на насиље, злостављање и занемаривање. 
     
    За учињену тежу повреду обавезе ученика директор закључком покреће васпитно-дисциплински поступак најкасније у року од пет дана од дана сазнања, а за учињену повреду забране из чл. 9–11. Овог Правилника закључком покреће поступак одмах, а најкасније у року  од два дана од дана сазнања, о чему одмах, а најкасније наредног радног дана обавештава  родитеља, односно другог законског заступника. 
     
    Изузетно од става 3. овог члана, за учињене теже повреде обавеза ученика из члана  83. став 8. тач. 4) и 5) закона, директор закључком покреће васпитно-дисциплински  поступак одмах, а најкасније у року од два радна дана од дана сазнања, о чему одмах  обавештава родитеља, односно другог законског заступника.
     
         Директор води поступак и окончава га решењем. Васпитно-дисциплински поступак окончава се, након вођења појачаног васпитног рада са учеником, доношењем решења у року од 30 дана од дана покретања.
     
     
        У васпитно-дисциплинском поступку ученик, уз присуство родитеља, односно другог  законског заступника, као и сви остали учесници и сведоци морају бити саслушани и да ти писану изјаву. 
     
        Уколико се родитељ, односно други законски заступник ученика, који је уредно обавештен не одазове да присуствује васпитно-дисциплинском поступку, директор школе  поставља одмах, а најкасније наредног радног дана психолога, односно педагога Школе да у овом поступку заступа интересе ученика, о чему одмах обавештава центар за соци јални рад.
     
       У оквиру појачаног васпитног рада са ученицима реализује се и друштвено-корисни,  односно хуманитарни рад. 
     
    Изузетно од става 7. овог члана, у случају учињене теже повреде обавеза ученика из  члана 83. став 8. тач. 4) и 5) закона и повреде забране, васпитно-дисциплински поступак  окончава се доношењем решења у року од 20 дана од дана покретања. 
     
    У васпитно дисциплинском поступку који је покренут за тежу повреду обавезе ученика  из члана 83. став 8. тач. 4) и 5) закона и повреду забране, ученик може бити удаљен  из непосредног образовно-васпитног рада који обухвата обавезну наставу и остале облике образовно-васпитног рада. 
     
    Ученик може бити удаљен из непосредног образовно-васпитног рада и осталих облика образовно-васпитног рада најкраће пет радних дана, а најдуже до окончања васпитно дисциплинског поступка. 
     
    Директор школе, након процене тима за заштиту од дискриминације, насиља, злоста вљања и занемаривања у складу са протоколом поступања у установи у одговору на  насиље, злостављање и занемаривање и правилником о друштвено-корисном, односно  хуманитарном раду, доноси решење о удаљењу ученика из става 10. овог члана. 
     
    Током удаљења ученика из става 10. овог члана ученик, родитељ, односно други  законски заступник је дужан да се информише о току наставног процеса и да садржаје  програма наставе и учења прати уз употребу наставног материјала који је школа у обаве зи да достави ученику ради обезбеђивања континуитета у образовању. 
     
    Школа је дужна да о удаљењу ученика из става 10. овог члана обавести надлежни центар  за социјални рад ради заједничког деловања у реализацији појачаног васпитног рада. Пре доношења решења морају се утврдити све чињенице које су од значаја за одлучивање. Подаци о изреченим васпитним и васпитно-дисциплинским мерама морају бити  унети у одговарајући део обрасца преводнице, односно исписнице, приликом превођења, од носно уписивања ученика у другу основну школу у току школске године.
     
    Ближе услове, начин, садржај, дужину, место и време обављања и друга питања од  значаја за обављање друштвено-корисног, односно хуманитарног рада из става 9. овог  члана прописује министар. 
     
    Са учеником који ван простора школе, односно другог простора у коме школа остварује образовно-васпитни рад, учини повреду забране из чл. 110–112. Закона  Школа у складу са извештајем спољашње мреже заштите појачава васпитни рад, уз предузимање других активности у складу са прописима којима се уређују: критеријуми за препознавање облика дискриминације, поступање установе у случају сумње или утврђеног дискриминативног понашања и вређања угледа, части и достојанства личности, као и протокола поступања у одговору на насиље, злостављање и занемаривање.
     
     
     
    Члан 14
     
      Предлог за покретање васпитно – дисциплинског поступка подноси одељењски старешина. Право на подношење предлога имају и наставник, стручни сарадник и остали запослени, као и родитељи односно други законски заступници, о чему се обавештава и одељењски старешина.
      Предлог за покретање дисциплинског поступка подноси се директору Школе и треба да садржи: име и презиме ученика, одељење и разред, опис теже повреде обавеза, ученика односно забране, време, место и начин извршења повреде и одговарајуће доказе.
      Уколико је предлог за покретање дисциплинског поступка против ученика по оцени директора Школе оправдан, директор Школе доноси Закључак о покретању васпитно-дисциплинског поступка.
    Закључак садржи податке о ученику против кога треба да се покрене поступак (име и презиме ученика, одељење и разред,) опис теже повреде обавезе ученика, односно повреде забране, време, место и начин извршења повреде и доказе, назначење члана посебног закона или другог акта којим је утврђено да учињено дело представља тежу повреду или повреду забране.
      Закључак треба да садржи и обавезу да се ученик саслуша у присуству родитеља, односно другог законског заступника, да се тражи писана изјава, извођење других доказа. Доставља се ученику, односно његовом родитељу или другом законском заступнику са позивом за саслушање који садржи датум, време и место одржавања усмене расправе, одељењском старешини, стручним сарадницима, односно стручном тиму, а по потреби и другим лицима чије је присуство неопходно на расправи.
     Поступак води директор Школе уз обавезно присуство одељењског старешине, стручних сарадника (педагога) и секретара, члана тима за зашиту ученика од насиља, злостављања и занемаривања (када је учињена повреда забране из члана 9-11. Правилника).
     
    Члан 15
    Закључак из члана 14. Правилника доставља се ученику тј. родитељу односно другом законском заступнику ученика, одељењском старешини, стручним сарадницима, односно одговарајућем тиму.
     Позив за присуство усменој расправи, саслушање и давање писане изјаве ученика, Школа доставља ученику, тј. родитељу односно другом законском заступнику, сведоцима и другим лицима чија изјава може помоћи у утврђивању чињеничког стања.
       Писмено обавештење-позив доставља се ученику, тј. родитељу односно другом законском заступнику, сведоцима и другим лицима у поступку утврђивања чињеничког стања, препоручено поштом или лично у школи, најкасније три радна дана пре дана одређеног за усмену расправу и саслушање ученика.
     
                                                           Члан 16
      Усмену расправу ради утврђивања чињеничног стања води директор Школе.
     Током саслушања води се записник који садржи: податке о ученику, опис теже повреде обавезе ученика, односно забране, време, место и начин извршења (на почетку расправе чита се Закључак о покретању поступка), све битне радње у току усмене расраве, податке о присутним лицима, разлог одржавања усмене расправе, изјаве, доказе који су прикупљени и прилажу уз записник, утврђену одговорност за учињену тежу повреду обавезе или забране, постојање отежавајућих или олакшавајућих околности.
     Саставни део записника чине писане изјаве ученика, родитеља односно другог законског заступника, других учесника у поступку, као и писмени извештај службена белешка стручних сарадника Школе о ученику и самом догађају који је окарактерисан као тежа повреда обавеза ученика, односно повреда забране.
     У васпитно-дисциплинском поступку ученик, уз присуство родитеља, односно другог законског заступника, као и сви остали учесници и сведоци морају бити саслушани и дати писану изјаву.         
                                                        
                                                                   Члан 20.
      У поступку утврђивања одговорности ученика потребно је водити рачуна о разлозима који искључују постојање повреде обавезе или повреде забране као што су: радња извршена у нужној одбрани или крајњој нужди, као и о разлозима који искључују кривицу (урачунљивост, постојање принуде, постојање стварне заблуде код ученика).
      Приликом доношења одлуке о изрицању васпитно-дисциплинске мере, орган који одлучује о мери имаће у виду: тежину учињене повреде и њене последице, степен одговорности ученика, раније понашање ученика, понашање после учињене повреде, узраст ученика и друге олакшавајуће и отежавајуће околности.
                                                             Члан 21.
      Васпитно-дисципинска мера за тежу повреду обавезе, односно за повреду забране може се изрећи уколико је Школа претходно појачала васпитни рад са учеником активностима у оквиру одељењске заједнице, стручним радом одељењског старешине, педагога, посебних тимова, и када је неопходно сарадњом са установама социјалне и здравствене заштите у циљу промене понашања ученика.
       Када предузете претходне активности доведу до позитивне промене у понашању ученика поступак се обуставља, изузев када је ученик учинио повреду забране којом је озбиљно угрожен интегритет другог лица.
                                                         Члан 22.
      Васпитно-дисциплински поступак окончава се решењем директора.
       Решење о изрицању васпитно-дисциплинске мере због повреде обавеза и забрана ученика мора да садржи: увод, диспозитив (изреку), образложење, поуку о правном средству, назив органа са бројем и датумом решења и потпис и печат надлежног органа.
      Наведено решење доставља се ученику тј. родитељу, односно другом законском заступнику ученика у писменој форми, у року од 8 дана од дана доношења, поштом препоручено или преко одељењског старешине лично.
                                                      Члан 23.
         Школа упоредо са изрицањем васпитне, односно васпитно-дисциплинске мере, одређује ученику обавезу обављања друштвено-корисног, односно хуманитарног рада, који се одвија у просторијама Школе или ван просторија Школе под надзором наставника, односно стручног сарадника.
      Друштвено користан и хуманитарни рад се одређује ученику зависно од тежине повреде обавезе, психофизичке и здравствене способности ученика, узраста и других параметара, и Школа о томе одмах обавештава родитеља/другог законског заступника ученика.
      Ближи услови о начину, садржају, дужини, месту и времену обављања и другим питањима од значаја за обављање друштвено-корисног, односно хуманитарног рада који Школа, упоредо са изрицањем васпитне, односно васпитно-дисциплинске мере, одређује ученику, као и саме активности уз изречену васпитну меру за лакшу повреду обавеза; активности уз изречену васпитно-дисциплинску меру за тежу повреду обавеза ученика; активности уз изречену васпитно-дисциплинску меру за повреду забране, прописани су Правилник о обављању друштвено-корисног, односно хуманитарног рада у  установама образовања и васпитања ( Службени гласник РС, бр. 10/2024 од 09.02.2024.) године који Школа непосредно примењује.
     
     Евиденција о изреченим васпитним и васпитно-дисциплинским    мерама
     
                                                                     Члан 24.
             О изреченим васпитним и васпитно-дисциплинским мерама евиденцију води одељењски старешина, уз поштовање начела прописаних законом којим се уређује заштита података о личности.
         Евиденцију и документацију о спроведеним васпитно – дисциплинским поступцима чува секретар школе у архиви, као и Психолошко – педагошка служба
                                                      ОЦЕНЕ ИЗ ВЛАДАЊА
    Члан 25.
     
    Оцена из владања смањује се, у складу са законом и Правилником о оцењивању, због изречене васпитно-дисциплинске мере, а може да се смањи због понашања за које је изречена васпитна мера.
     
    Оцена из владања поправља се на предлог одељењског старешине најкасније на крају полугодишта када ученик показује позитивне промене у свом понашању и прихвата одговорност за своје поступке након указивања на непримерено понашање или кроз појачани васпитни рад, након изречене васпитне, односно васпитно-дисциплинске мере.
     
     
     
     
                            Материјална одговорност ученика     
                                                     Члан 25
    Ученик, његов родитељ, односно други законски заступник одговара за материјалну штету коју ученик нанесе Школи, намерно или крајњом непажњом, у складу са законом. 
     
       Поступак за утврђивање материјалне одговорности ученика покреће директор    закључком, а води  трочлана комисија коју формира директор чији су чланови одељењски старешина, стручни сарадник, шеф рачуноводства и која одређује постојање штете, висину, околности под којима је настала и ко је проузроковао.
     
    Висина штете утврђује се на основу  најповољније тржишне цене оштећене или уништене ствари, а ако то није могуће комисија самостално процењује висину  штету на основу цене потребног рада и материјала да се ствар врати у првобитно стање.
     
    За штету коју је проузроковало више ученика, одговорност је солидарна уколико није могуће утврдити степен одговорности сваког од ученика за насталу штету. 
     
    За штету одговара и ученик који је помагао или подстрекавао.
     
     Директор, на основу предлога комисије, доноси решење о материјалној одговорности ученика, висини штете и року за накнаду штете.  
     
    Школа ће штету од ученика, односно његовог родитеља или другог законског заступника, надокнадити мирним путем односно споразумно ако је то могуће.
     
    Ако ученик, односно родитељ или други законски заступник, одбије да штету надокнади, наплата се може тражити путем суда.
     
    Директор може донети одлуку о ослобођењу ученика, његовог родитеља, односно старатеља материјалне одговорности за штету, због тешке материјалне ситуације. 
     
     На решење директора о материјалној одговорности ученик, његов родитељ или стара тељ може изјавити жалбу Школском одбору, у року од 15 дана од дана пријема решења. 
     
    Школски одбор доноси одлуку у року од 15 дана од дана пријема жалбе.  
     
                                           Правна заштита ученика
                                                          Члан 26
     
    Ученик, родитељ, односно други законски заступник има право да поднесе жалбу Школском одбору на изречену васпитно-дисциплинску меру за извршену тежу повреду обавезе ученика из члана 7. овог Правилника или за повреду забране из чл. 9-11. овог Правилника, у року од осам дана од дана достављања решења о утврђеној одговорности и изреченој мери.  
     
    Школски одбор решава по жалби из става 1. овог члана у року од 15 дана од дана до стављања жалбе од стране ученика, родитеља, односно другог законског заступника.
     
     Жалба одлаже извршење решења директора.  
     
     
    Решавајући по жалби Школски одбор може:
    1. Закључком да одбаци жалбу ако је недопуштена, неблаговремена или изјављена од неовлашћеног лица;
    2. Решењем одбије жалбу као неосновану, ако утврди да је поступак доношења решења правилно спроведен, односно у складу са законом;
    3. Решењем поништи првостепено решење и врати предмет првостепеном органу на поновни поступак, ако утврди да су у првостепеном поступку одлучне чињенице непотпуно или погрешно утврђене, или је дошло до грешке у поступку која је утицала на изреку решења, или је изрека нејасна и противречна образложењу.
      Решење, односно закључак Школског одбора доставља се ученику тј. родитељу, односно другом законском заступнику ученика, у писаној форми, у року од 8 дана од дана доношења, поштом препоручено или преко одељењског старешине лично.
     
     
     
     
     
    ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
     
    Члан 28.
    Овај Правилник ступа на снагу осмог дана од дана његовог објављивања.
     
     Ступањем на снагу овог Правилника престаје да важи Правилник о васпитно-дисциплинској Основне школе „Биса Симић“ у Великој Крсни , дел. Бр 142/3 од 3.4.2024.године.
     
     
    ПРЕДСЕДНИК ШКОЛСКОГ ОДБОРА
     
                 _________________________
    (Драгана Гајић)
     
     
    Правилник је објављен на огласној табли Школе дана  31.5.2024. године
     

    Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
    Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај