ОШ "БИСА СИМИЋ" Велика Крсна
ЗНАЊЕ ЈЕ МОЋ
  • Почетна
  • О школи
  • Галерија
  • Контакт
  • Обавештења за родитеље
  • Важна документа
  • Шк. програм

Мени

  • Почетна
  • Запослени
  • Организација рада
  • Вести из школе
  • Активности школе
  • Настава
  • Продужени боравак
  • Стручна усавршавања наставника
  • Архива
  • Видео

Летопис

    Библиотека

    • Правилник
    • Радмило Петровић
    • Добро дошли
    • Као каталог...

    ФБ страница

    Facebook Logo - Free Vectors & PSDs to Download

    ЕсДневник

     


    Календар

    Мај 2025
    НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
    123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031


    Анкета

    Како Вам се допада нови изглед школског сајта ?

    Веома ми се допада
    Просечан изглед
    Не допада ми се, треба га мењати


    Резултати

    Банери


    О нама









    Претрага




    Редакција школског сајта

    __________________________________

    Дубравка Живојиновић
    проф. информатике и рачунарства

    Љиљана Марјацић
    проф. енглеског језика и књижевности

    Марија Ђукић
    проф. разредне наставе

    Тања Вићовац Ћертић
    мастер библиотекар-информатичар

    __________________________________


     

    ПРАВИЛА ПОНАШАЊА У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ „БИСА СИМИЋ“ ВЕЛИКА КРСНА

     
    На основу члана 109. став 3. а у вези са чланом 119. став 1. тачка 1) Закона о основама система образовања и васпитања ("Сл. гласник РС", бр. 88/2017,28/2018-др.закони, 10/2019,6/2020,129/2021,92/2023 - даље: Закон) и члана  19 Статута ОШ „Биса Симић“   Велика Крсна ( у даљем тексту: Школа), Школски одбор, на седници одржаној дана___13.9.2024.______________. године, донео је 
     
    ПРАВИЛА ПОНАШАЊА
    У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ „БИСА СИМИЋ“ ВЕЛИКА КРСНА
    ОПШТЕ ОДРЕДБЕ
    Члан 1 
    Овим актом уређују се правила понашања и међусобни односи ученика, родитеља, односно других законских заступника и запослених у установи чиме се негују односи разумевања уважавања и развијања позитивне атмосфере чиме се утврђујуосновна правила понашања у ОШ ,,Биса Симић“ Велика Крсна ( у даљем тексту Школа)родитеља, односно других законских заступника и запослених у установи.
     
    Члан 2 
    У установи се негују односи међусобног разумевања и уважавања личности ученика, одраслих, запослених и родитеља, односно других законских заступника. Запослени имају обавезу да својим понашањем и радом доприносе развијању позитивне атмосфере у установи. 
    Члан 3 
    Лични подаци о ученику, односно запосленом уписани у евиденцију прикупљају се, обрађују, чувају и користе за потребе образовно-васпитног рада, у складу са Законом, посебним законом и законом којим се уређује заштита података о личности и највишим стандардима о заштити података.
    Установа обезбеђује мере заштите од неовлашћеног приступа и коришћења података из евиденција које води.
    Министарство обезбеђује мере заштите од неовлашћеног приступа и коришћења података у ЈИСП-у.
    Забрањена је употреба података о личности ученика и запослених, ван намене за коју су прикупљени. 
    За потребе научноистраживачког рада и приликом обраде података и израде анализа, лични подаци се користе и објављују на начин којим се обезбеђује заштита идентитета личности.
    Малолетно лице које је навршило 15 година може самостално да даје пристанак за обраду података о својој личности у коришћењу услуга информационог друштва. 
    Ако се ради о малолетном лицу које није навршило 15 година, за обраду података  пристанак мора дати родитељ који врши родитељско право, односно други законски заступник малолетног лица. 
     
    Забрана дискриминације; забрана насиља, злостављања и занемаривања; забрана понашања које вређа углед, част или достојанство; забрана страначког организовања
     
    Члан 4 
    У школи су забрањене дискриминација и дискриминаторно поступање, којим се на посредан или непосредан, отворен или прикривен начин неоправдано прави разлика или неједнако поступа, односно врши пропуштање (искључивање, ограничавање или давање првенства) у односу на лице или групе лица, као и на чланове њихових породица или њима блиска лица на отворен или прикривен начин, а која се заснива на раси, боји коже, прецима, држављанству, статусу мигранта односно расељеног лица, националној припадности или етничком пореклу, језику, верским или политичким убеђењима, полу, родном идентитету, сексуалној орјентацији, имовинском стању, социјалном и културном пореклу, рођењу, генетским особеностима, здравственом стању, сметњи у развоју и инвалидитету, брачном и породичном статусу, осуђиваности, старосном добу, изгледу, чланству у политичким, синдикалним и другим организацијама и другим стварним, односно претпостављеним личним својствима, као и по другим основима утврђеним законом којим се прописује забрана дискриминације.
     
    Члан 5 
    У школи је забрањено физичко, психичко, социјално, сексуално, дигитално и свако друго насиље злостављање и занемаривање запосленог, ученика, одраслог, родитеља, односно другог законског заступника, или трећег лица у школи.
    Под насиљем и злостављањем подразумева се сваки облик једанпут учињеног односно понављаног вербалног или невербалног понашања које има за последицу стварно или потенцијално угрожавање здравља, развоја и достојанства личности ученика и одраслог.
    Занемаривање и немарно поступање представља пропуштање школе или запосленог да обезбеди услове за правилан развој ученика и одраслог.
    Под физичким насиљем сматра се физичко кажњавање ученика или одраслог од стране запосленог, родитеља, односно другог законског заступника, или трећег лица у установи; свако понашање које може да доведе до стварног или потенцијалног телесног повређивања ученика, одраслог или запосленог; насилно понашање запосленог према ученику или одраслом, као и ученика и одраслог према другом ученику, одраслом или запосленом.
    Под психичким насиљем сматра се понашање које доводи до тренутног или трајног угрожавања психичког и емоционалног здравља и достојанства.
    Под социјалним насиљем сматра се искључивање ученика и одраслог из групе вршњака и различитих облика активности школи.
    Под сексуалним насиљем и злостављањем сматра се понашање којим се ученик сексуално узнемирава, наводи или приморава на учешће у сексуалним активностима које не жели, не схвата или за које није развојно дорастао или се користи за проституцију, порнографију и друге облике сексуалне експлоатације.
    Под дигиталним насиљем и злостављањем сматра се злоупотреба информационо-комуникационих технологија, која може да има за последицу повреду друге личности и угрожавање достојанства и остварује се слањем порука електронском поштом, смс-ом, ммс-ом, путем веб сајта, четовањем, укључивањем у форуме, социјалне мреже и другим облицима дигиталне комуникације.
    Реаговање и поступање у случајевима различитих нивоа насиља регулисано је Правилником о протоколу поступања у установи у одговору на насиље,  злостављање и занемаривање .
     
     
    Члан 6 
    Забрањено је свако понашање запосленог према ученику и одраслом, ученика и одраслог према запосленом, родитеља, односно другог законског заступника или трећег лица према запосленом, запосленог према родитељу односно другом законском заступнику, ученика и одраслог према другом ученику или одраслом, којим се вређа углед, част или достојанство.
    У установи је забрањено страначко организовање и деловање и коришћење простора установе у те сврхе.
     
    Понашање ученика 
     
    Члан 7. 
    Ученик је обавезан да поштује школска правила и одредбе о кућном реду којима се уређује: време доласка ученика у школу, трајање наставних часова и одмора, распоред звоњења, дужност редара , радно време секретаријата школе, време рада библиотеке, изглед ученика, одсуствовање ученика са часова, обавезе ученика које проистичу из задатака у вези са извршавањем прописа у области исхране ученика, заштите на раду, противпожарне заштите, обезбеђења имовине, пријема и кретања странаца и других лица у школи, као и остале одредбе које обезбеђују нормалне услове за рад и дисциплину у школи.  Ученик је дужан да поштује правила понашања у школи, одлуке директора и органа школе, да извршава школске обавезе, поштује личност других ученика, наставника и осталих запослених у школи, чува имовину школе и чистоћу и изглед школских просторија, стара се о очувању животне средине и понаша се у складу са правилима еколошке етике.
     
    Улазак  и излазак ученика из школе
     
    Члан 8.
     
     
    - Ученици долазе у школу десет минута пре почетка првог часа. 
    - По доласку у школу, након звона, ученици улазе у своје учионице, седају на своја места и припремају се за почетак часа. 
    - Ако ученик закасни на час не сме се задржавати у ходницима, дворишту, санитарним просторијама и другим деловима школске зграде, већ одмах улази у учионицу или другу просторију у којој се изводи настава његовог одељења. 
    - Уколико ученик касни, после јављања наставнику и давања обавештења о разлогу кашњења, по одобрењу наставника ученик одлази на своје место, при чему не сме узнемиравати остале ученике, већ се одмах укључује у праћење наставе, а уколико му је потребно објашњење у вези са наставом, обратиће се наставнику. 
     
    Редар
     
    Члан 9.
     
    На почетку сваке наставне недеље одељењски старешина задужује два ученика која обављају послове  редара. Редар долази у школу 10 минута пре почетка наставе. Дужност редара ученик обавља недељу дана, изузетно и дуже. 
     
    Редар је дужан да: 
    - прегледа учионицу по доласку у школу, припреми прибор и остала наставна средства потребна за рад, 
    - пријави одмах штету коју установи приликом доласка у учионицу, као и штету која се учини за време наставе, одмора или по завршеној настави, пре одласка кући, 
    - за време одмора чува ствари ученика, обавља остале послове неопходне за почетак наредног часа, 
    - по налогу предметног наставника доноси наставна средства, учила и прибор, 
    - пријављује одсутне ученике ради евидентирања, 
    - последњи напушта учионицу, утврђује исправност инвентара, гаси светло, затвара прозоре и прикупља заборављене ствари ученика, које предаје дежурном особљу школе, 
    - води рачуна о чистоћи и реду у учионици, 
    - по налогу одељенског старешине или предметног наставника обавља и друге послове. 
     
    Права, обавезе и одговорност ученика
     
    а) Права ученика
     
    Члан 10
     
    Права ученика остварују се у складу са потврђеним међународним уговорима, Законом и другим законима. Школа и запослени дужни су да обезбеде право ученика на: квалитетан образовно-васпитни рад; на уважавање личности; подршку за свестрани развој личности и посебно исказане таленте и њихову афирмацију; на заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања; на благовремену и потпуну информацију о питањима од значаја за образовање и васпитање, на информације о правима и обавезама, на учешће у раду органа школе у складу са Законом и посебним законом, на слободу удруживања (у групе, клубове,  Вршњачки тим, Ученички парламент), на јавност оцене и њено образложење, на приговор на оцену и испит, на покретање иницијативе за преиспитивање одговорности ученика у образовно-васпитном процесу у случају неостваривања прописаних права, на заштиту и правично поступање установе према ученику, на стипендију, кредит, смештај и исхрану у дому ученика у складу са посебним законом, и на друга права у области образовања и васпитања у складу са посебним законом.
     
    б) обавезе ученика
     
    Члан 11
     
     
    Ученик има обавезу да: 
    1) редовно похађа наставу и извршава школске обавезе; 
    2) поштује правила понашања,облачења, личне хигијене,  одлуке директора и органа школе; 
    3) ради на усвајању знања, вештина и вредносних ставова утврђених школским програмом, прати сопствени напредак и извештава о томе наставнике и родитеље, односно друге законске заступнике; 
    4) не омета извођење наставе (конзумирање хране и пића, одржавање личне хигијене, парфемисање, добацивање, упадање саговорнику у реч, невербална кумуникација гестикулацијом, мимиком, опонашање звукова из природе, љуљање на столици, седење на клупи и друге активности којима омета наставни процес, а које су дефинисане одељењским правилима понашања и истакнуте у учионици) и не напушта час без претходног одобрења наставника; 
    5) поштује личност других ученика, наставника и осталих запослених у школи; 
    6) у поступку оцењивања покаже своје стварно знање без коришћења разних облика   преписивања (коришћење телефона,  бубица, пушкица и сл.)
    7) стара се о очувању животне средине и понаша у складу са правилима еколошке етике; 
    8) чува имовину школе и чистоћу и естетски изглед школских просторија. 
        
     
     
    в)Одговорност ученика
     
    Члан 12.
     
    Ученик треба да поштује правила понашања, а уколико повреди правила понашања у школи или не поштује одлуке директора и органа школе, неоправдано изостане са наставе пет часова, односно ученик који својим понашањем угрожава друге у остваривању њихових права, школа ће, уз учешће родитеља односно другог законског заступника, појачати васпитни рад активностима у оквиру одељењске заједнице, одељењског старешине, педагога, психолога, посебних тимова, а када је неопходно и да сарађује са установама социјалне и здравствене заштите у циљу промене понашања ученика.
    Уколико ученик прекрши неку од забрана или учини тежу повреду својих обавеза примењује се Правилник о протоколу поступања у установи у одговору на насиље,  злостављање и занемаривање и Правилник о појачаном васпитном раду и васпитно-дисциплинском поступку. 
     
    Односи међу ученицима
     
    Члан 13
     
    Односи међу ученицима заснивају се на међусобној сарадњи и помоћи, другарству, пријатељству, уважавању и поштовању личности и пристојном опхођењу. 
    Међусобне неспоразуме и сукобе ученици решавају у оквиру одељенске заједнице, уз посредовање одељењског старешине, психолога, односно педагога или дежурног наставника. 
    Ученик је дужан да поштује личност других ученика, наставника и осталих запослених у школи и пристојно се понаша према њима. 
    Међусобне неспоразуме и сукобе ученика и наставника решава директор школе у сарадњи са школским психологом, односно педагогом. 
                 Ученика који се понаша непримерено, грубо, агресивно и некултурно према другим ученицима, запосленима и трећим лицима, појачава се васпитни рад или се покреће васпитно-дисциплински поступак, у складу са одредбама Закона и Статута школе. 
     
     
    Члан 14
     
    Све врсте изостанака са наставе као и правдање истих регулисано је посебним Правилником о начину регулисања изостанака ученика.
     
    Лични изглед и хигијена ученика и запослених
     
    Члан 15
     
    Сви учесници наставног процеса и рада школе дужни су да у школу долазе уредни и прикладно одевени за радне активности. Под прикладним одевањем и изгледом за радне активности подразумева да:

    1. одећа мора да покрива стомак и рамена и не сме да буде провидна – у школу се
    нe може долазити у мајици на бретеле и са непримереним деколтеом;
    1. доњи веш не сме да се види без обзира у каквом положају тело налази када особа седи, нагиње се или пише по табли;
    2. у школу се не долази у шортсевима
    3. дозвољено је у летњем периоду долазити у панталонама до колена.
    4. не може се долазити у школу у мини сукњама (сукње могу бити у висини колена, изузетно у летњом периоду дозвољено је носити сукње 5 cm изнад колена)
    5. панталоне (фармерице) ученика не могу бити исцепане;
    6. у школу није дозвољено долазити у папучама за плажу
    7. девојчице у школу не могу да долазе у обући са високим потпетицама
    8. није дозвољено ношење капа, капуљача и наочара за сунце у згради школе;
    9. девојчице у школу не могу да долазе нашминкане (осим безбојног  сјаја за усне), не могу да долазе у школу са налакираним  и дугим ноктима и офарбаном косом упадљивих боја
    10. коса треба да је уредно очешљана, што подразумева фризуру при којој коса не заклања лице и очи током рада, а исто правило се односи и на фризуре дечака;
    11. у  Школи није дозвољено ученицима да долазе са пирсингом било које врсте, јер се тиме повећава могућност повређивања ученика, посебно на часовима физичког васпитања;
    12. ученик/ца мора да има посебне чисте патике за улазак у фискултурну салу и одговарајућу опрему за физичко васпитање;
    13. ученик/ца мора да има одговарајућу опрему за рад у кабинетима где је то неопходно у складу са упутствима наставника;
    14. ученик или запослени који у школу дође непристојно или неприкладно одевен биће опоменут, а родитељ (старатељ) ученика позван на разговор.
    15. уколико ученик поново дође у школу неприкладно одевен, одељењски старешина, стручни сарадник ће о овоме одмах обавестити родитеља, а ученика ће вратити кући да се прикладно обуче.
    16. изостанци за време одсуствовања ради облачења евидентираће се као неоправдани.
    17. ученик који има пирсинг дужан је да га пре доласка у школу уклони. Уколико то не учини код куће, дужан је да на захтев наставника пирсинг уклони у школи.
    18. ученица која у школу дође непримерено нашминкана дужна је да, на захтев наставника,уклони шминку.
    19. непоштовање правила облачења и личне хигијене представља повреду обавезе ученика.
    20. није дозвољено носити одећу на којој се виде навијачка обележја,  непримерени натписи, политички  или националистички слогани
     
    Права и обавезе ученика приликом извођења практичне наставе, вежби и експеримената
     
    Члан 16
     
    Ученик, приликом извођења практичне наставе, вежби и експеримената има права и обавезе:
     
    - да се пре почетка рада у учионици, фискултурној сали , информатичком кабинету и другим местима где може доћи до повреде, упозна са правилима понашања у датој ситуацији,
    - да се служи заштитним средствима и опремом за одговарајуће послове, наменски их користи и правилно рукује њима  и одржава их у исправном стању, 
    - да са потребном пажњом обавља активности ради обезбеђења свог и живота и здравља и других ученика и запослених, 
    - да пријави свој здравствени недостатак или болест која се не може установити обичним прегледом, а може имати утицаја на његову безбедност или безбедност других, 
    - да одмах обавести одговорно лице о кваровима које је проузроковао или их је приметио, а који би могли да угрозе безбедност ученика и запослених
     
     
     
    Забрана  никотинских производа и енергетских пића, уношења експлозивног материјала и опасних предмета као и мобилних телефона
     
     
    Члан 17
     
     
             Забрањује се уношење, продаја и конзумирање  свих врста никотинских производа  у затвореним просторијама у којима се обавља васпитно-образовна делатност (укључујући и зборнице) и обезбеђује смештај, боравак и исхрана деце и ученика, као и у школском дворишту. 
     
    Забрањује се уношење, продаја и конзумирање  свих врста енергетски пића у просторијама школе и школског дворишта. Забрана важи и за све врсте организованих излета и екскурзија у организацији школе.
     
     
    Забрањено је у школску зграду и двориште уношење експлозивног материјала, петарди, бомбица, прскалица, ватромета и сличних пиротехничких средстава, оружја, кама, бодежа,  упаљача, као и других опасних предмета. 
     
     
    У школи је забрањена употреба мобилног телефона, електронског уређаја и других средстава дигиталне комуникације током трајања наставе и за време одмора у школи и у школском дворишту Правилником о употреби мобилних телефона и других телекомуникационих , електрнских уређаја у школи.  Употреба телефона, дигиталног уређаја или другог средства у сврхе којима се угрожавају права других или у сврхе преваре у поступку оцењивања Законом о основама система образовања и васпитања сматра се тежом повредом обавеза ученика за шта се против ученика покреће васпитно дисциплински поступак и изриче одговарајућа мера у складу са Законом и Правилником о васпитно-дисциплинској и материјалној одговорности ученика.
    Мобилни телефони могу се користити искључиво  по одобрењу директора, педагога  за потребе наставе, из здравствених разлога или потребе превоза, само у присуству запослених.
     
    Ученици у школу доносе мобилне уређаје на сопствену одговорност и одговорност родитеља.
    Од ученика се очекује да буду одговорни за дигиталне уређаје које доносе у школу тако што ће:
     их чувати у сваком тренутку и неће их позајмљивати другима;
    се придржавати правила за коришћење дигиталних уређаја током читавог школског дана.
    Школа, тј. запослени у школи нису одговорни за личне дигиталне уређаје ученика уколико се изгубе, позајме, оштете или буду украдени.
              Ученик не сме да угрожава права других, односно да:
     – користи дигитални уређај за снимање, пренос или објављивање фотографија, аудио или видео-записа других ученика, наставника, наставног материјала и процене, без писменог пристанка свих страна.
    – користи дигитални уређај у тоалетима, свлачионицама или било ком простору у школи који се сматра приватним.
    – слике, видео и аудио датотеке снимљене у школи не смеју се преносити нити објављивати у било ком тренутку без изричите дозволе наставника или друге одговорне особе у школи.
     
     
     
     
    Правила понашања наставника и осталих запослених у школи 
     
    Члан 18 
     
    Дужност наставника је да: 
    - долази у школу најкасније 15 минута пре почетка наставе и других облика рада, 
    - одлази на време на часове 
    - води потпуну и благовремену евиденцију у складу са Законом
    - на време обавести о свом изостајању директора школе или педагога школе ради благовременог организовања замене, 
    - само у службене сврхе користи опрему и инвентар школе, као и остали потрошни материјал
    - прибави одобрење директора школе за изношење важних докумената школе и наставних средстава, изузимајући изношење евиденције, образаца јавне исправе или јавне исправе чије би изношење представљало тежу повреду обавезе запосленог, односно чије би изношење представљало повреду Закона
    - долази на наставу прикладно одевен и својим изгледом васпитно делује на ученике, 
    - поштује распоред дежурства који му одреди директор или лице које је задужено за организацију дежурства 
     
    Члан 19 
     
     
    Запосленом у школи забрањено је да: 
    - доноси оружје у школу и круг школе
    - самовољно решава међусобне сукобе употребом оружја, оруђа и физичке силе
    - употребљава никотинске производе у просторијама школе 
    - долази у школу у припитом или пијаном стању, уноси у школу ради употребе алкохол и друга опојна средства која смањују радну способност
    - незаконито располаже средствима школе, школским простором, опремом и имовином школе 
    - користи за време одржавања наставе и других облика рада мобилни телефон и друга техничка средства, осим за потребе наставе
    - у току образовно васпитног рада у школи као и ваннаставним активностима изражава своја лична и политичка опредељења и уверења и заговара одређене ставове пред ученицима
     
     
     
    Члан 20
     
     
    Главни дежурни наставник дужан је да: 
    - дође на посао 30 минута пре почетка наставе, 
    - уредно води књигу дежурног наставника
    - за време дежурства обезбеди несметано извођење наставе и стара се о понашању ученика у току свог дежурства, 
    - обавести директора о недоласку наставника на наставу ради обезбеђивања замене. 
     
     
     
    Члан 21
     
     
    Одељењски старешина је дужан да: 
    - брине о раду и успеху својих ученика
    - уредно води дневник рада и другу прописану евиденцију 
    - благовремено прати остваривање распореда часова у свом одељењу и упозорава наставнике који неуредно воде евиденцију
    - правда изостанке ученика на основу лекарског оправдања школског лекара или оправдања родитеља, односно другог законског заступника ученика 
    - уписује у ђачку књижицу обавештења за родитеље, односно другог законског заступника ученика и врши контролу упознавања са обавештењем
    - сарађује са родитељима, односно другим законским заступником ученика и обавештава их о понашању, изостанцима и успеху ученика, пружа информације о другим активностима школе  
    - брине о ученицима свог одељења за време извођења екскурзија, излета, културних манифестација, спортских и других ваннаставних активности у којима он учествује. 
     
     
     
    Члан 22
     
    Међусобни односи наставника, осталих запослених у школи и ученика заснивају се на узајамном поштовању, разумевању и сарадњи у остваривању васпитне улоге школе. 
     
     
     
    Члан 23
     
    Дужности стручног сарадника - школског педагога, библиотекара и других су да: 
    - се јави директору за случај да не долази на посао
    - обавести директора школе о свом изостајању са посла
    - остварује сарадњу са наставницима и директором школе
    - остварује сарадњу са ученицима и родитељима, односно другим законским заступником ученика 
    - извршава друге обавезе у складу са програмом рада стручних сарадника у школи прописаним одговарајућим Правилником о програму рада стручних сарадника. 
     
    Члан 24
     
     
    Дужности запосленог на помоћно-техничким пословима су да: 
    - одржава чистоћу школских просторија, дворишта и спортских терена
    - помаже дежурном наставнику у раду
    - дежура према утврђеном распореду и сменама и не удаљава се са радног места без дозволе секретара школе
    - доставља потребан материјал за наставу 
    - обавља своје послове у оквиру радног места
    - у сарадњи са дежурним наставником предузима мере ради одржавања реда и мира у школи, безбедности ученика, запослених и имовине школе
    - свакодневно прегледа учионице, радионице и остале просторије у школи 
    - утврђује стање објекта и опреме и о томе обавештава секретара школе 
    - предузима све мере да се по завршетку рада обезбеде и закључају објекти школе, погасе светла, проверава водоводне, грејне и друге инсталације. 
     
    Обезбеђење имовине школе 
     
     
    Члан 25
     
     
    Инвентарски предмети, наставна средства, учила, школска документација не смеју се износити из школе без одобрења директора или другог овлашћеног радника (секретара). 
     
    Члан 26
     
    По завршетку радног времена сви печати, штамбиљи, жигови, вредносни папири, као и остали регистратурски материјал морају бити закључани и обезбеђени. 
    Нарочито се обезбеђују дневници рада и остала евиденција о ученицима и запосленима. 
    По завршетку рада касе, ормари, плакари, столови, све просторије и школска зграда, обавезно се закључавају. 
     
     
    Члан 27
     
    Обавештења ученицима школе дају се преко огласне табле или књиге  обавештења.
    Правила понашања родитеља, односно другог законског заступника ученика и трећих лица 
     
    Члан 28
    Родитељ, односно други законски заступник ученика је одговоран:
    1) за упис детета у предшколски припремни програм и упис детета у школу;
    2) за редовно похађање наставе;
    3) за редовно похађање припремне наставе;
    4) да одмах, а најкасније у року од 48 сати од наступања спречености ученика да присуствује настави о томе обавести школу;
    5) да најкасније у року од осам дана од дана престанка спречености ученика да присуствује настави правда изостанке ученика (усменом изјавом, лекарским уверењем-одговарајућим, другом релевантном документацијом);
    6) да на позив школе учествује у свим облицима васпитног рада са учеником;
    7) за повреду забране из чл. 110-112 учињене од стране ученика, прописане Законом;
    8) за теже повреде обавезе ученика из чл.83 прописане Законом;
    9) да поштује правила установе и не улази у просторије школе и учионице за време трајања наставе, већ у договору са учитељицом/наставником сачека на за то одређеном месту
    10) да поштује процедуре које важе у кризним ситуацијама, а које су прописане од стране Министарства унутрашњих послова и Министарства просвете
    11) да се пристојно и примерено опходи према свим запосленима у Школи, без вређања, омаловажавања или на други начин вршења притиска.
    Родитељ/други законски заступник ученика је дужан да надокнади материјалну штету коју ученик нанесе школи намерно или крајњом непажњом, у складу са законом.
    Захтев за покретање прекршајног поступка  или кривичну пријаву ради утврђивања одговорности родитеља односно другог законског заступника школа подноси надлежном јавном тужилаштву из разлога прописаних ставом 1. овог члана.
     
     
    Пријем и кретање незапослених  лица у школи 
     
    Члан 29
     
    Незапослени не може ући у зграду школе пре него што буде пријављен директору школе. 
     
    Члан 30
    Директор школе или лице које он одреди  прати незапосленог у обиласку школе, а ако он остаје дуже, одређује запосленог који ће се о њему старати за време доласка и посете школи. 
     
    Члан 31
    Директору школе пријављује се свако непријатељско и недозвољено понашање незапосленог. 
     
     
     
    Члан 32
    За време боравка у школи незапослени је дужан да се придржава закона, других прописа и одлука школе, а посебно оних прописа који се односе на чување државне, пословне, службене или професионалне тајне. 
     
    Члан 33
    Грађанина и представника организација који долазе у школу по личном или службеном послу домар школе, односно дежурни запослени упућује и одводи у одговарајућу службу школе. 
    По завршетку посете дежурни запослени прати странку до излаза из школске зграде. 
     
    Члан 34
    Ван радног времена у школу се може улазити само уз претходну најаву домару, односно дежурном запосленом. 
     
    Члан 35
    Забрањен је боравак и кретање запослених у просторијама школе после радног времена, осим ако се ради о продуженом раду или ако је запослени дошао ради обављања одређеног посла, по претходном налогу, односно одобрењу директора школе. 
     
     
    Члан 36
    Групне посете лица која нису запослени или ученици школе, дозвољене су само по одобрењу директора школе. 
     
    Члан 37
    Ако ученичка организација, односно ученички парламент школе жели да одржи састанак или обавља неку другу активност после наставе, треба да се обрати директору или секретару школе, ради добијања сагласности и обавештења дежурног запосленог, односно ученика о томе. 
    Члан 38
     
    Од лица које није запослено у школи дежурни наставник/други запослени  на улазним вратима може да тражи личну карту, или другу личну исправу, односно службени позив за долазак у школу. 
     
    Члан 39
     
    Школа не може да прикупља финансијска средства од ученика без обавештавања и сагласности његовог родитеља, односно старатеља о томе. 
     
                                      Правила комуникације
     
                                                  Члан 40
     Родитељ, односно законски заступник детета има право да увек буде потпуно информисан о понашању, учењу и успеху свог детета и свим другим питањима везаним за остваривање образовно васпитног рада у школи.
     Родитељ остварује то право путем:
     – родитељских састанака
     – од родитеља се очекује редовно присуство на истим,
                        – индивидуалних састанака са одељењским старешином у дане отворених врата, осим изузетно у складу са претходном најавом одељењском старешини;
     – вибер и других група и сл;
     – разговора са предметним наставницима – у случају потребе родитељ заказује састанак посредством одељењског старешине
     – разговора са стручним сарадницима  који се заказују посредством одељењског старешине – разговора са директором, секретаром, рачуноводством школе поштујући радно време службе.  
                                                             Члан 41
     
     Приликом доласка у школу родитељ поштује налоге и предлоге дежурних наставника и других запослених у школи.  С обзиром на то да је школа одговорна за безбедност и здравље ученика и запослених, сва лица која нису запослена у школи дужна су да се идентификују запосленом који му се обрати.
      Родитељи, други законски заступници и било која друга лица не смеју се задржавати у ходницима и другим просторијама, нити ометати рад, већ се упућују у део за пријем родитеља или канцеларију у којој имају потребу за обављањем неког посла.
     
     
                                                     Члан 42
     
     
      Родитељ је дужан да сарађује са одељењским старешином, предметним наставницима и стручним сарадницима и труди се да све информације о свом детету добије у оптималним роковима за предузимање евентуалних мера:
    – до почетка маја (за завршни разред),
     – до почетка јуна (за остале разреде).
    Од родитеља се очекује да не долазе у школу после означеног рока, јер би то значило својеврстан притисак на наставнике и њихов рад.
     
     
                                               Члан 43
     
     
     
     Приликом доласка у школу родитељ:
    – уздржава се од сваке врсте претње, притиска или уцене наставника и других запослених у Школи;
     – долази прикладно одевен (што искључује ношење провидне гардеробе, мајице на бретеле, мини сукње, шорцеве/ бермуде, папуче...);
     – избегава сукобе са запосленима, ученицима и другим родитељима.
     У случају неприкладног понашања и изазивања сукоба, школа у сарадњи са надлежним органима родитељу може ускратити приступ школи.
     
     
    Члан 44
    Даном ступања на снагу Правила понашања престаје да важе Правила понашања у ОШ  ,,Биса Симић“  Велика Крсна  заведен под бројем ______54/2____ од __1.2.2019._______ године.
     
                                                                       Члан 45
     Правила ступају на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе.
     
     
    Председник Школског одбора
     
     
    Драгана Гајић
     
    Правила су заведена под деловодним бројем      454                  од   13.9.2024.            године, објављена су на огласној табли Школе дана       16.9.2024.             године, а ступила су на снагу дана           26.9.2024.        године.
                         
     

    Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
    Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај